کیفیت
چشمانداز آستور؛ با استفاده از فناوریهای در حال توسعه و بهروز، افزایش انتظارات مشتری و محصولات قابل اعتماد، خدمات پس از فروش را توسعه، تولید و ارائه میکند.
مستندسازی، گواهینامه و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت برای برآوردن الزامات استاندارد ISO 9001.
دستیابی به اهداف شرکت و واحد با روحیه تیمی براساس فلسفه کیفیت نهایی.
بررسی فرآیندهای کسب و کار از طریق فرآیند خودارزیابی و شناسایی رویکردهای پیشگیرانه برای بهبود عملکرد.
رویکرد بهبود مستمر برای افزایش کارایی تمام فرآیندها به سطحی که بتواند در سطح بینالمللی رقابت کند.
تشویق رویکردهای نوآورانه و خلاقانه و برگزاری دورههای آموزشی برای افزایش شایستگیهای فنی و رفتاری
آستور با تمام توان خود تلاش میکند تا با مدیریت فعالیتهای خود به صورت یکپارچه همراه با سیستمهای مدیریت محیط زیست، بهداشت حرفهای و ایمنی، با رهبری خود از نظر کیفیت در بخش انرژی به یک سازمان نمونه تبدیل شود.
به منظور بهبود عملکرد و کاهش عدمانطباق، تامینکنندگان باید سیستم مدیریت کیفیت را ایجاد، مستندسازی، پیادهسازی، نگهداری و به طور مداوم بهبود ببخشند.
تامینکنندگان باید از خط مشی آستور مرکزی پیروی کنند.
تامینکنندگان همچنین باید فرآیند بررسی مدیریتی داشته باشند که بهبود مستمر را تضمین کند. این بررسیها باید خروجیهای عملیاتی را برای نظارت بر عملکرد کلی فرآیند پوشش دهند.
تامینکننده باید تمام فعالیتهای بهبود لازم را به گونهای برنامهریزی، اجرا، کنترل کند و انجام دهد تا تنوع در این فعالیتها و سیستم کلی به حداقل برسد.
بررسی اسناد زیر به تامینکننده اجازه میدهد تا اطلاعاتی در مورد اینکه آیا الزامات فوق برآورده شده است یا خیر بدست آورد:
- نتایج ممیزی داخلی و خارجی
- اهداف، نتایج عملکرد و بررسی سوابق شاخصهای نظارت حیاتی فرآیندهای تأثیرگذار بر کیفیت محصول
- سوابق بازخورد مشتری (نرخ بازگشت مشتری، شکایات مشتری و غیره).
- اسناد استاندارد محصول
- گواهینامههای استاندارد مدیریت از جمله ISO 9001 ،ISO 14001 ،ISO 45001 ،ISO/IEC 17025
- هزینه کیفیت توسط یک ساختار سیستماتیک گزارش و مدیریت میشود (سیستم باید بتواند گزارشهای دورهای صادر کند، اهداف را هدایت کند، بر تصمیمات مدیریتی تاثیر بگذارد).
- دارای اختیار و مسئولیت برای اطمینان از اجرا و تداوم سیستم کیفیت باشد
با این تلاشها، هدف دستیابی به محصول با کیفیت است تا هزینهها کاهش باید و در نتیجه، رقابت در بازارهای جهانی که رقابت در آن به طور فزایندهای سخت میشود افزایش یابد و در عین حال، پایداری فرهنگ کیفیت در داخل کشور را با توسعه سیستمهای کیفیت حفظ کند.
کیفیت، سفری به انتهاست. تام پیترز
سیستمهای مدیریت
آستور پنج سیستم مدیریت دارد که به صورت زیر است:
ISO 9001: سیستم مدیریت کیفیت 2015
ISO 14001: سیستم مدیریت محیطزیست 2015
ISO 45001: سیستم مدیریت ایمنی و سلامت کار 2018
ISO 27001: سیستم مدیریت امنیت اطلاعات 2013
TS EN ISO/IEC 17025: گواهی اعتبارسنجی
در بخش مدیریت، اسناد مربوط به سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001، سیستم مدیریت محیطزیست ISO 14001 و سیستم مدیریت ایمنی و سلامت کار ISO 45001 توسط برنامه نرمافزار آستور مدیریت و نگهداری میشود.
قابلیت ردیابی محصولات آستور مطابق با استانداردهای ملی / بینالمللی و نیازها و انتظارات مشتری تضمین و ثبت میشود.
هر تحول موفق در کیفیت با مشارکت مدیریت عالی انجام شده است. جوزف ام. یوران
خط مشی یکپارچه آستور
آستور تولید اطاقکهای ماژولار و کیوسکهای بتنی را که برای تولید و انتقال برق در بخش انرژی لازم هستند را با پیروی از فناوری در حال توسعه و بهبود مستمر بازده آن از طریق رعایت استانداردهای سیستمهای مدیریت، حساسیت به محیط، درک اهمیت دادن به سلامت و ایمنی شغلی برای برآوردن نیازها و انتظارات مشتری مطابق با الزامات قانونی، محقق میکند.
محیط زیست
حساسیت به محیط زیست
آستور پروژههایی را با هدف افزایش آگاهی همه کارکنان برای حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار گسترش میدهد و اجرا میکند تا دنیایی قابل زندگی برای نسلهای آینده به جای بگذارد.
اصول اساسی خانواده آستور به صورت زیر است:
برای جلوگیری از ضایعاتی که ممکن است در طول تولید رخ دهد و اطمینان از حداکثر بازیابی ضایعات،
انجام فعالیتهایی برای جلوگیری از آلودگی هوا، آب و خاک،
انجام مطالعاتی که بهبود و توسعه مستمر در فعالیتهای زیست محیطی آستور را تضمین میکند.
انجام مطالعات برای کاهش مصرف انرژی
کمک به مطالعات زیست محیطی سازمانهای جامعه مدنی
ایمنی و سلامت کار
درک آستور از ایمنی و سلامت کار؛
درک آستور از سلامت و ایمنی شغلی براساس احترام به انسانها و محیطی است که در آن زندگی میکنند. بهداشت و ایمنی شغلی اولویت اول آستور در هر زمینه فعالیت است.
در همین راستا؛
کلیه اقدامات احتیاطی مطابق با قوانین OHS و سایر الزامات مربوطه به منظور اطمینان از سلامت و ایمنی کارکنان، پیمانکاران، بازدیدکنندگان و پرسنل خارجی شرکت انجام میشود،
حذف خطرات ناشی از فعالیتهای آستور و به حداقل رساندن خطرات بهداشتی و ایمنی،
فعالیتهای آموزشی سازماندهی میشوند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان و طرفهای مرتبط میتوانند به طور موثر شیوههای ایمنی و بهداشت حرفهای را اجرا کنند.
کنترل کیفیت مواد اولیه
در دپارتمان کنترل کیفیت مواد اولیه، گروههای محصولات با استفاده از آخرین فناوری با روشهای مشخص شده کنترل میشوند، دستگاههای کالیبره شده و محصولات مناسب برای تولید عرضه میشوند.
برای محصولاتی که برای اولین بار خریداری میشوند، روش مطالعه نمونه با مشارکت واحدهای مرتبط به منظور تعیین مناسب بودن محصول و تایید سفارش اعمال میشود.
معرفی مواد در آزمایشگاه کنترل کیفیت آستور؛ دستگاه اندازهگیری رسانایی، دستگاه اندازهگیری سختی، دستگاه اندازهگیری تلفات آهن، دستگاه پرس کشش فنری، دستگاه اندازهگیری زبری سطح، دستگاه اندازهگیری ضخامت رنگ، تستر مغناطیسی، متر لیزری، کوتاهسنج، صفحه نمایش لمسی، رطوبتسنج، کولیس، میکرومتر و نوارسنج.
علاوه بر کارهایی که در داخل سازمان انجام میشود، از تامینکنندگان در محل بازدید به عمل میآید و مطابقت محصولات تولید شده بررسی میشود.
فرآیند کنترل کیفیت
هر مرحله از تولید مطابق با استانداردهای ملی / بینالمللی و نیازها و انتظارات مشتری با کادر متخصص آستور کنترل و ثبت میشود.
عدم انطباقهای شناسایی شده در محدوده مدیریت عدم انطباق رسیدگی میشود و اقدامات اصلاحی در آستور اجرا میشود.
تجزیه و تحلیل دادهها به طور منظم انجام میشود و مطالعات تحلیل علت / معلول برای حذف عدم انطباق با استفاده از روشهای خاص (تحلیل انواع شکست و اثرات – FMEA، نمودار ایشیکاوا و غیره) انجام میشود.
قابلیت ردیابی در فرآیند از مرحله مواد اولیه تا تشکیل محصول نهایی تضمین میشود. با توجه به تقاضای مشتری، یک نسخه از سوابق ردیابی قبل از پذیرش محصول با مشتری به اشتراک گذاشته میشود.
This post is also available in: English