نیروگاه­‌های مقیاس کوچک

Combined Heat and Power یا CHP نیروگاه­ مقیاس کوچکی است که در آن همزمان برق و گرما تولید می­‌شود. اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اصل سیستم CHP برای به حداکثر رساندن مزایای بسیار آن، این است که سیستم‌ها باید مطابق با گرمای مورد نیاز طراحی شوند. سیستم CHP راندمان تبدیل انرژی را افزایش می­‌دهد، انتشار گازهای گلخانه‌­ای در محیط زیست را کاهش می­‌دهد،  موجب صرفه‌جویی در هزینه­‌های اضافی مصرف‌­کننده می‌­گردد، رقابت بیشتر برای کاربران صنعتی و تجاری ایجاد می­‌کند، گرمای مقرون به صرفه برای کاربران خانگی ارائه می‌­دهد و تامین انرژی برای همه انواع مصرف­‌کنندگان را بهینه می­‌کند.

تولید همزمان برق و گرما، الزامی برای محیط زیست پاک است. تولید برق و گرما که نزدیک به محل مصرف است، از نظر انرژی کارآمد است، زیرا می‌­توان عرضه را به طور بهینه با تقاضا و انتقال تطبیق داد و از تلفات توزیع تا حد زیادی جلوگیری می­‌شود.

صرفه­‌جویی CO2 با بهره‌­گیری از ماژول­‌های CHP مبتنی بر موتور گازسوز تولیدی شرکت آستور که در نیروگاه‌­های مقیاس کوچک به کار می­‌رود در مقایسه با ایستگاه­‌های گرمایش نفتی معمولی و هر ایستگاه با سوخت زغال سنگ، بیش از 50 درصد است. موتورهای گازی ژنراتور شرکت آستور موجب تولید انرژی با آلایندگی کم و مقرون به صرفه می­‌گردند. از امکانات CHP تولیدی شرکت آستور می­توان در تاسیسات شهری، شرکت­‌های تولید برق، شرکت­‌های دولتی، صنعتی، مهندسی و مواد غذایی، و هتل‌­ها استفاده کرد.